علی صیدالی

علی صیدالی

علی صیدالی هستم،همین

آخرین مطالب

من چقدر به این نیاز دارم؟

جمعه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۲:۵۸ ب.ظ

الگوی مصرف





متن بالا در مجله طنزیمات:

من چقدر به این نیاز دارم؟؟؟

 اهمیت جمله بالا،آدم جهان اولی را از آدم جهان سومی تمییز میدهد،خیلی ها عقیده دارند جهان اولی و با فرهنگند ولی،پایینو بخونید!!! 

در مملکت جهان اول،یعنی جایی که پر از گل و بُلبُلُ و زرق و برق است،آدم ها یاد میگیرند که بدانند به هرچیزی چقدر نیاز دارند؟؟؟تاکید میکنم بدانند... و به همان مقدار استفاده کنند‌.
در کشور ما که نمودی از جهان سوم و تا حدودی جهان دوم است،این یاد گرفتن ها شعاری است و فقط عده ی کمی قادر به انجامش می شوند،آن ها همان هایی هستند که همرنگ جماعت نیستند و رسوا شده اند!(خداروشکر یکی از اون هام)

در خانه ای که
-در اتاق های خالی لامپ روشن است
-افراد برای مسواک زدن،وضو گرفتن و صابون زدن به دست هاشان آب باز میگذارند
-کیلو کیلو میوه میخرند تا حداقل نصفش هدر رود
-غذاهای دور ریز از غذای مصرفی بیشتر است
-بخاری جایگزین لباس گرم‌ و پتو می شود
-و در ساعات اوج،اتو روشن میکنند:

منابع هیچگاه جمع نخواهد شد،انرژی هدر خواهد رفت،نظم ایجاد نخواهد شد و سردرگمی و کمبود فراوان با وجود تمام داشته ها همیشه وجود خواهد داشت. 
کشور ما نمونه بزرگی از خانه های ماست.بخش زیادی از هزینه های جاری در همه جا! صرف قبوض آب و برق و گاز و تلفن های بی جا می شود و نمی دانند که اگر جلویش گرفته شود چه که نمی شود.

حرف من هم شعار بود اما مثالی میزنم که آنرا از شعار دور کنم،در زندگی خانواده خودم:

هر کیلو وات انرژی هزینه ای حدود ۵۰۰‌تومان دارد و هر لامپ ۴۰ وات در ۲۴ ساعت حدود ۱ کیلو وات انرژی مصرف میکند.
خانه های همه پر از لامپ است،اگر ۲ تا از آنها را خاموش کنیم،در ماه حدود ۳۰ هزارتومان در هزینه ها از اسراف جلوگیری شده و این را اگر در ۲۲ میلیون خانواده ایرانی ضرب کنیم،خودتان حساب کنید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی